سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

نکات کلیدی در طراحی و چاپ تراکت

26 آذر 1400

تراکت، یک تبلیغات بر پایه‌ی برگه‌های کاغذی است که به شکل گسترده بین عموم مردم توزیع می‌شود. اساس کار تراکت بر تیراژ بالا و ارزان بودن است که بتواند به تعداد بیشتری افراد ارائه شده و تبلیغات گسترده‌تری را نسبت به کارت ویزیت یا بروشور به انجام برساند.

تراکت‌ها محبوبیت و تأثیرگذاری بالایی دارند؛ تا جایی که یک شغل تولید کرده‌اند؛ تراکت پخش‌کن. این افراد در مکان‌های پرتردد تراکت‌ها را بین مردم پخش کرده و برای انجام این کار پول دریافت می‌کنند. البته این شغل، شغلی است که طاقت‌فرسا است و درآمدی بسیار کم دارد. بیشتر این افراد، کسانی هستند که نمی‌توانند هیچ شغل دیگری پیدا کنند و چاره‌ی دیگری جز انجام این کار ندارند!

 

طراحی و چاپ تراکت

از آنجا که این ابزار تبلیغاتی چیزی جز یک برگه‌ی ارزان قیمت کاغذ نیست، بنابراین آنچه تعیین‌کننده‌ی میزان تأثیر گذاری آن در میان مردم خواهد بود، طراحی محتوای آن است. مراحل طراحی و چاپ تراکت، باید با دقت انجام شود تا کسب و کار مربوطه بتواند از این ابزار تبلیغاتی به شکلی مؤثر استفاده کند؛ که البته این کار بهتر است توسط یک باتجربه و حرفه‌ای صورت پذیرد.

هرچه این موضوع به سمت تراکت ارزان‌تر و با محتوی بهتر پیش رود، اقتصادی‌تر خواهد بود.

 

  • استفاده از تصاویر مناسب: به‌نوعی تصویر بر روی تراکت و رنگ کلی آن، اولین چیزی است که باعث جلب توجه مخاطبان خواهد شد. اگر تصویری مناسب بر روی تراکت چاپ نشود، عملاً مرحله‌ی یک، که همان جلب توجه مخاطب‌هاست، انجام نخواهد شد؛ در نتیجه مراحل بعدی نیز به شدت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

 

  • تیتر جذاب: پس از طرح کلی تراکت، تیتر و عنوان این ابزار تبلیغاتی بیشترین اهمیت را دارد. بدون تیتر جذاب مخاطبین شما چندان به خود زحمت نخواهند داد ادامه‌ی تبلیغ شما را بخوانند.

 

  • فونت مناسب: برای تبلیغ یک موسسه‌ی بانکی از فونت کودکان استفاده نمی‌شود؛ و تبلیغات یک نمایش کمدی با خط رسمی صورت نمی‌گیرد. خط مناسب و زیبا برای تبلیغ حائز اهمیت است.

 

  • متن کامل و کوتاه: تمام آنچه که باید نوشته شود، باید نوشته شود! اما همیشه راهی برای ساده‌تر و کمتر نوشتن وجود دارد. مردم وقت ندارند هنگامی که برای انجام کاری بیرون از خانه هستند، و تراکت شما بدون آنکه آن‌ها خواسته باشند به آن‌ها می‌رسد، یک متن بلند را بخوانند و تحلیل کنند. کسی حوصله‌ی این کار را ندارد. خلاصه، سلیس و کامل نکات لازمه را چاپ کنید. کسی برای جزئیات یا متن‌های پیچیده و پر از کلمات نامأنوس وقت و حوصله ندارد.

 

  • شیوه‌ی چاپ مناسب: این موضوع اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که به هر حال نمی‌توان و صحیح نیست که از روش‌های گران‌قیمت برای چاپ استفاده کرد. اما به هر حال باید کیفیت چاپ نهایی قابل‌قبول باشد. همین‌طور مات بودن محصول نهایی یا براق بودن آن، ویژگی‌ای است که باید با محتوای تراکت و محصول و خدمات مورد تبلیغ، هماهنگ باشد.

 

  • انتخاب برگه‌ی مناسب: همیشه ارزان‌ترین انتخاب بهترین انتخاب نیست. گاهی به اندک کیفیتی نیز نیاز است. در کل این ابزار ارزان تمام می‌شود؛ ماهیت آن ارزان بودن آن است؛ اما با اندکی هزینه‌ی بیشتر می‌توان از برگه‌ای با کیفیتی بیشتر استفاده کرد تا تبلیغات به‌اندازه‌ی مطلوب مؤثر واقع شود.