سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

نکات کلیدی در طراحی و چاپ کارت ویزیت

7 آذر 1400

کارت ویزیت کارتی است که بیشتر مواقع انعطاف‌پذیر بوده و در اندازه‌های استاندارد (هم‌اندازه‌ی کارت‌بانکی) طراحی شده و برای معرفی یک شرکت به عموم استفاده می‌شود. روی کارت ویزیت، اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، نام شرکت، و از همه مهم‌تر، معرفی شرکت به شکل خلاصه درج می‌شود. انتخاب طراحی درست و شیوه چاپ مناسب برای این کارت اهمیت بالایی دارد.

 

 

کارت ویزیت چیست؟

کارتی است که بیشتر مواقع انعطاف‌پذیر بوده و در اندازه‌های استاندارد (هم‌اندازه‌ی کارت‌بانکی) طراحی شده و برای معرفی یک شرکت به عموم استفاده می‌شود. روی کارت ویزیت، اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، نام شرکت، و از همه مهم‌تر، معرفی شرکت به شکل خلاصه درج می‌شود. دیگر نیازی نخواهید داشت تا برای معرفی شرکت خودتان به عموم، همه‌ی این جزییات را مکرراً تکرار کنید؛ فقط کارت خود را به آن‌ها بدهید! در ضمن، به این دلیل که کارت‌های ویزیت از موادی ارزان تهیه می‌شوند، یک ابزار تبلیغاتی به‌صرفه  نیز محسوب می‌شوند

 

چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت در چاپخانه‌ها انجام می‌شود. در این مراکز، چاپ‌ها عموماً به دو شکل چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می‌شوند.

منظور از چاپ افست، روشی از چاپ است که در آن شکل مورد نظر بر روی یک استوانه ضبط شده، سپس به کمک استوانه‌ای دیگر بر روی سطح مورد نظر چاپ می‌شود. مزیت این روش سرعت و دقت بالای آن است.

چاپ دیجیتال اما روشی مدرن است که در آن دقت بیشتر از سرعت مورد توجه است. در این روش چاپ توسط چاپگرها صورت می‌گیرد و تیراژی به مراتب کمتر از چاپ افست وجود خواهد داشت.

به این ترتیب، اگر تیراژ بالا در زمان کمتر مورد نظر باشد، که طبیعتاً هزینه‌ی کمتری نیز خواهد داشت، چاپ افست است که انتخاب بهتری محسوب می‌شود. در غیر این صورت و در صورت نیاز به دقت و کیفیت بسیار بالاتر، از چاپ دیجیتال استفاده می‌شود، که البته گران‌تر خواهد بود.

 

طراحی کارت ویزیت

قطعاً مهم است. مطمئناً برای شما هم پیش آمده کارت ویزیت زیبایی را صرفاً جهت زیبا بودن آن مورد بررسی قرار داده‌اید. کارت ویزیت نیاز به طراحی حرفه‌ای دارد تا بیشتر مؤثر واقع شود.

اصول طراحی کارت ویزیت به شرح زیر است:

 

  • درج اطلاعات: اطلاعات لازمه باید به شکل صحیح بر روی این کارت درج شوند. این اطلاعات گاهی تا کروکی‌ها و QR ها نیز پیش می‌روند. هر اطلاعاتی که نیاز است باید به شکل صحیح در فضای درست به کار برده شود؛ اگر چیزی از قلم بیفتد، اصلی‌ترین هدف تولید این کارت از بین می‌رود.

  • شعار تبلیغاتی: شعارها بزرگ‌ترین مزیت شرکت را معرفی می‌کنند. به همین دلیل است که بیشتر یا به عبارتی تمام شرکت‌های بزرگ یک شعار شناخته شده برای خود دارند.

  • تصاویر: یک تصویر بهتر از هزار کلمه ست. استفاده از تصویر می‌تواند به جذابیت کارت و توضیح بهتر کسب و کار کمک کند.

  • جنس کارت: کاملاً وابسته به هدف کارت ویزیت است. بعضی کارت‌ها به شکلی جزئی و برای مشتری‌های خاص استفاده می‌شوند که در این صورت معمولاً با کیفیت بالا چاپ می‌شوند و جنسی مناسب دارند. اما گاهی نیز برعکس این موضوع صادق است؛ کارت به وفور برای عموم استفاده می‌شود و در این صورت از جنسی ارزان‌تر ساخته می‌شوند.

  • منحصر به فرد بودن: کپی کاری معمولاً نتیجه‌ی جالبی در پی نخواهد داشت؛ اگر برندی خود را منحصر به فرد معرفی می‌کند، باید آن را از طریق کارتی منحصر به فرد انجام دهد!

  • شیوه‌ی مناسب چاپ: روش‌های مختلفی برای چاپ وجود دارند. انتخاب روش مناسب، از لحاظ اقتصادی و کارکرد مؤثر کارت ویزیت، اهمیت دارد.

 

کارت ویزیت، چاپ کارت ویزیت، چاپ افست، چاپ دیجیتال